Korzyści z wdrożenia usługi pracy tymczasowej dla pracodawcy

Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy kojarzy się z mniej zaangażowanymi pracownikami i niższą efektywnością zatrudnionego zespołu. Praktyka pokazuje jednak, że praca tymczasowa to szereg korzyści dla firmy i skuteczne remedium na okresowe lub narastające braki kadrowe.

Czym się charakteryzuje praca tymczasowa?

Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy oznacza współpracę z agencją pracy tymczasowej, która zajmuje się rekrutowaniem pracowników. Zadaniem pracodawcy użytkownika jest ustalenie warunków pracy (wysokość wynagrodzenia, czas pracy, miejsce, obowiązki), a resztą zajmuje się agencja, która zatrudnia pracowników i deleguje ich do pracy w danej firmie. Praca tymczasowa ma charakter sezonowy, doraźny lub krótkoterminowy. Pracownik tymczasowy może być również zastępstwem dla pracownika stałego, czasowo nieobecnego w pracy.

Warto podkreślić, że zatrudnianie pracowników tymczasowych nie zawsze jest możliwe. Dzieje się tak, gdy:

● praca jest szczególnie niebezpieczna,
● pracodawca poszukuje zastępstwa dla stałych pracowników uczestniczących w strajku.

O rodzajach pracy szczególnie niebezpiecznej mówi Kodeks pracy, który wymienia między innymi pracę na wysokości i z użyciem materiałów niebezpiecznych.

Pośrednictwo pracy tymczasowej — nie musisz martwić się o formalności

Współpraca z agencją pracy tymczasowej oznacza brak zmartwień związanych z formalnościami zarządzaniem kadrą pracowniczą. Agencja pracy w ramach umowy z firmą całkowicie przejmuje obowiązki:

  • rekrutowania i legalnego zatrudniania pracowników tymczasowych,
  • opłacania składek zdrowotnych i składek na ubezpieczenie społeczne,
  • wypłacania wynagrodzenia pracownikom tymczasowym,
  • udzielania urlopów pracownikom zatrudnionym tymczasowo,
  • motywowania, zarządzania pracownikami, organizowania ich pracy.

Obowiązkiem pracodawcy użytkownika jest jedynie wdrożenie pracowników tymczasowych w zadania realizowane w miejscu zatrudnienia. Tymczasem to agencja troszczy się o obecność określonej liczby pracowników i formalności związane z ich zatrudnianiem.

Warto wspomnieć, że dużą popularnością cieszy się również praca tymczasowa dla cudzoziemców. Zatrudnianie obcokrajowców daje dostęp do większej bazy pracowników, a formalnościami i tak zajmuje się agencja pracy tymczasowej.

pracownicy-tymczasowi-korzysci-dla-firmy

Korzyści dla pracodawcy wynikające z pracy tymczasowej

Pośrednictwo pracy tymczasowej pozwala na lepsze dostosowanie liczby pracowników do faktycznych potrzeb firmy. W wielu branżach wyróżnia się okresy wzmożonej pracy i okresy przestoju, które wiążą się z koniecznością utrzymywania dodatkowych pracowników lub zwalniania ich. Współpraca z agencją pracy tymczasowej niweluje problem zbyt dużej lub zbyt małej liczby pracowników. Dodatkowo:

● współpraca z agencją pozwala pracodawcy zaoszczędzić czas,
● zatrudnianie pracowników tymczasowych jest mniej zobowiązujące dla pracodawcy,
● pośrednictwo pracy tymczasowej oznacza dostęp do dużej bazy pracowników,
● całość rozliczeń pracowników tymczasowych obsługiwana jest fakturą kosztową,
● agencja pracy rozwiązuje problem z brakami kadrowymi,
● pracodawca ma mniej obowiązków,
● firma z pracownikami tymczasowymi lepiej dostosowuje się do zmian rynkowych.

Podsumowanie

Zatrudnienie tymczasowe pozwala na łatwy dostęp do pracowników w momencie, gdy naprawdę są oni potrzebni. Wdrożenie usługi pracy tymczasowej pozwala więc na większą elastyczność zatrudnienia i szybkie dostosowanie się do zmian rynkowych. Omawiane rozwiązanie umożliwia także zachowanie mniejszej bazy stałych pracowników, co ogranicza koszty prowadzenia działalności.

 

Pozostałe wpisy:

O co pytać kandydatów na rozmowie o pracę?

O co pytać kandydatów na rozmowie o pracę?

Jak skutecznie ocenić kompetencje i potencjał kandydatów? Jak zminimalizować ryzyko nietrafionej rekrutacji i wybrać najlepszego pracownika? Wybór odpowiednich pytań, zadanych podczas spotkania z kandydatem, może znacząco wpłynąć na jakość decyzji rekrutacyjnych oraz na efektywność całego procesu. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jakie zagadnienia poruszyć w rozmowie z osobami ubiegającymi się o pracę w Twojej firmie oraz na co zwrócić szczególną uwagę.

Quiet Quitting – jaki ma wpływ na środowisko pracy i jak zapobiegać cichej rezygnacji?

Quiet Quitting – jaki ma wpływ na środowisko pracy i jak zapobiegać cichej rezygnacji?

Według raportu globalnego firmy Randstad Employer Brand Research 2024, kluczowym czynnikiem wpływającym na wzrost liczby pracowników, którzy szukają nowych możliwości zawodowych, jest zaburzenie work-life-balance. To także jeden z głównych katalizatorów coraz częściej odnotowywanego w firmach na całym świecie zjawiska, zwanego „cichą rezygnacją” (ang. Quiet Quitting). Może ono mieć daleko idące konsekwencje dla organizacji, wpływając na produktywność, morale i kulturę firmy. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest quiet quitting, jakie mogą być przyczyny postawy cichej rezygnacji pracowników, jakie konsekwencje dla biznesu i rynku pracy się z nią wiążą i wreszcie – jak jej zapobiegać.

Jakie są koszty nieudanej rekrutacji?

Jakie są koszty nieudanej rekrutacji?

Według badania Sedlak & Sedlak i PwC koszt, jaki poniesie firma po odejściu pracownika w trakcie okresu próbnego wynosi 91 896 zł. Dodajmy, że mowa tu o szeregowym pracowniku, zarabiającym 5 943 zł brutto. Łatwo sobie wyobrazić, iż straty przedsiębiorstwa będą znacznie większe, gdy z pracy zrezygnuje osoba na stanowisku zarządczym bądź eksperckim. Co istotne, nieudana rekrutacja wiąże się nie tylko z konsekwencjami finansowymi, ale i operacyjnymi. Dla pracodawców istotne jest więc zrozumienie, jakie koszty wiążą się z niewłaściwym doborem pracowników oraz jak im przeciwdziałać. Wszystkie najpotrzebniejsze informacje znajdziesz w tym artykule.

Social media: