Korzyści z wdrożenia usługi pracy tymczasowej dla pracodawcy
Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy kojarzy się z mniej zaangażowanymi pracownikami i niższą efektywnością zatrudnionego zespołu. Praktyka pokazuje jednak, że praca tymczasowa to szereg korzyści dla firmy i skuteczne remedium na okresowe lub narastające braki kadrowe.

Czym się charakteryzuje praca tymczasowa?
Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy oznacza współpracę z agencją pracy tymczasowej, która zajmuje się rekrutowaniem pracowników. Zadaniem pracodawcy użytkownika jest ustalenie warunków pracy (wysokość wynagrodzenia, czas pracy, miejsce, obowiązki), a resztą zajmuje się agencja, która zatrudnia pracowników i deleguje ich do pracy w danej firmie. Praca tymczasowa ma charakter sezonowy, doraźny lub krótkoterminowy. Pracownik tymczasowy może być również zastępstwem dla pracownika stałego, czasowo nieobecnego w pracy.
Warto podkreślić, że zatrudnianie pracowników tymczasowych nie zawsze jest możliwe. Dzieje się tak, gdy:
● praca jest szczególnie niebezpieczna,
● pracodawca poszukuje zastępstwa dla stałych pracowników uczestniczących w strajku.
O rodzajach pracy szczególnie niebezpiecznej mówi Kodeks pracy, który wymienia między innymi pracę na wysokości i z użyciem materiałów niebezpiecznych.
Pośrednictwo pracy tymczasowej — nie musisz martwić się o formalności
Współpraca z agencją pracy tymczasowej oznacza brak zmartwień związanych z formalnościami zarządzaniem kadrą pracowniczą. Agencja pracy w ramach umowy z firmą całkowicie przejmuje obowiązki:
- rekrutowania i legalnego zatrudniania pracowników tymczasowych,
- opłacania składek zdrowotnych i składek na ubezpieczenie społeczne,
- wypłacania wynagrodzenia pracownikom tymczasowym,
- udzielania urlopów pracownikom zatrudnionym tymczasowo,
- motywowania, zarządzania pracownikami, organizowania ich pracy.
Obowiązkiem pracodawcy użytkownika jest jedynie wdrożenie pracowników tymczasowych w zadania realizowane w miejscu zatrudnienia. Tymczasem to agencja troszczy się o obecność określonej liczby pracowników i formalności związane z ich zatrudnianiem.
Warto wspomnieć, że dużą popularnością cieszy się również praca tymczasowa dla cudzoziemców. Zatrudnianie obcokrajowców daje dostęp do większej bazy pracowników, a formalnościami i tak zajmuje się agencja pracy tymczasowej.
Korzyści dla pracodawcy wynikające z pracy tymczasowej
Pośrednictwo pracy tymczasowej pozwala na lepsze dostosowanie liczby pracowników do faktycznych potrzeb firmy. W wielu branżach wyróżnia się okresy wzmożonej pracy i okresy przestoju, które wiążą się z koniecznością utrzymywania dodatkowych pracowników lub zwalniania ich. Współpraca z agencją pracy tymczasowej niweluje problem zbyt dużej lub zbyt małej liczby pracowników. Dodatkowo:
● współpraca z agencją pozwala pracodawcy zaoszczędzić czas,
● zatrudnianie pracowników tymczasowych jest mniej zobowiązujące dla pracodawcy,
● pośrednictwo pracy tymczasowej oznacza dostęp do dużej bazy pracowników,
● całość rozliczeń pracowników tymczasowych obsługiwana jest fakturą kosztową,
● agencja pracy rozwiązuje problem z brakami kadrowymi,
● pracodawca ma mniej obowiązków,
● firma z pracownikami tymczasowymi lepiej dostosowuje się do zmian rynkowych.
Podsumowanie
Zatrudnienie tymczasowe pozwala na łatwy dostęp do pracowników w momencie, gdy naprawdę są oni potrzebni. Wdrożenie usługi pracy tymczasowej pozwala więc na większą elastyczność zatrudnienia i szybkie dostosowanie się do zmian rynkowych. Omawiane rozwiązanie umożliwia także zachowanie mniejszej bazy stałych pracowników, co ogranicza koszty prowadzenia działalności.
Pozostałe wpisy:

Jak stworzyć skuteczną strategię rekrutacyjną?
W realiach dużych deficytów na rynku pracy i wyzwań związanych z legalizacją zatrudnienia cudzoziemców, skuteczna strategia rekrutacyjna jest nieodzowna. Jak ją opracować, by wspierała biznes, była zgodna z przepisami i odpowiadała na realne potrzeby operacyjne?

Planowanie zasobów ludzkich w sezonie produkcyjnym
W wielu branżach produkcyjnych i logistycznych sezonowość to naturalna część cyklu biznesowego. Czas wzmożonych zamówień, intensywnej pracy i presji na terminowość wymaga nie tylko dobrze przygotowanej infrastruktury, ale przede wszystkim odpowiedniego zaplanowania zasobów ludzkich. Braki kadrowe w szczycie sezonu mogą prowadzić do opóźnień, błędów jakościowych, przeciążenia stałych pracowników i wzrostu rotacji. Jak zatem zaplanować personel w sposób elastyczny i bezpieczny dla ciągłości produkcji?

Zarządzanie rotacją pracowników w magazynie
W tym artykule przyjrzymy się uważnie przyczynom rotacji w logistyce, a także pokażemy sprawdzone metody jej ograniczania, bazując na doświadczeniu współpracy agencji ARTTIME z dużymi operatorami magazynowymi i produkcyjnymi w Polsce.
Social media: