Korzyści z wdrożenia usługi pracy tymczasowej dla pracodawcy
Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy kojarzy się z mniej zaangażowanymi pracownikami i niższą efektywnością zatrudnionego zespołu. Praktyka pokazuje jednak, że praca tymczasowa to szereg korzyści dla firmy i skuteczne remedium na okresowe lub narastające braki kadrowe.
Czym się charakteryzuje praca tymczasowa?
Praca tymczasowa z perspektywy pracodawcy oznacza współpracę z agencją pracy tymczasowej, która zajmuje się rekrutowaniem pracowników. Zadaniem pracodawcy użytkownika jest ustalenie warunków pracy (wysokość wynagrodzenia, czas pracy, miejsce, obowiązki), a resztą zajmuje się agencja, która zatrudnia pracowników i deleguje ich do pracy w danej firmie. Praca tymczasowa ma charakter sezonowy, doraźny lub krótkoterminowy. Pracownik tymczasowy może być również zastępstwem dla pracownika stałego, czasowo nieobecnego w pracy.
Warto podkreślić, że zatrudnianie pracowników tymczasowych nie zawsze jest możliwe. Dzieje się tak, gdy:
● praca jest szczególnie niebezpieczna,
● pracodawca poszukuje zastępstwa dla stałych pracowników uczestniczących w strajku.
O rodzajach pracy szczególnie niebezpiecznej mówi Kodeks pracy, który wymienia między innymi pracę na wysokości i z użyciem materiałów niebezpiecznych.
Pośrednictwo pracy tymczasowej — nie musisz martwić się o formalności
Współpraca z agencją pracy tymczasowej oznacza brak zmartwień związanych z formalnościami zarządzaniem kadrą pracowniczą. Agencja pracy w ramach umowy z firmą całkowicie przejmuje obowiązki:
- rekrutowania i legalnego zatrudniania pracowników tymczasowych,
- opłacania składek zdrowotnych i składek na ubezpieczenie społeczne,
- wypłacania wynagrodzenia pracownikom tymczasowym,
- udzielania urlopów pracownikom zatrudnionym tymczasowo,
- motywowania, zarządzania pracownikami, organizowania ich pracy.
Obowiązkiem pracodawcy użytkownika jest jedynie wdrożenie pracowników tymczasowych w zadania realizowane w miejscu zatrudnienia. Tymczasem to agencja troszczy się o obecność określonej liczby pracowników i formalności związane z ich zatrudnianiem.
Warto wspomnieć, że dużą popularnością cieszy się również praca tymczasowa dla cudzoziemców. Zatrudnianie obcokrajowców daje dostęp do większej bazy pracowników, a formalnościami i tak zajmuje się agencja pracy tymczasowej.
Korzyści dla pracodawcy wynikające z pracy tymczasowej
Pośrednictwo pracy tymczasowej pozwala na lepsze dostosowanie liczby pracowników do faktycznych potrzeb firmy. W wielu branżach wyróżnia się okresy wzmożonej pracy i okresy przestoju, które wiążą się z koniecznością utrzymywania dodatkowych pracowników lub zwalniania ich. Współpraca z agencją pracy tymczasowej niweluje problem zbyt dużej lub zbyt małej liczby pracowników. Dodatkowo:
● współpraca z agencją pozwala pracodawcy zaoszczędzić czas,
● zatrudnianie pracowników tymczasowych jest mniej zobowiązujące dla pracodawcy,
● pośrednictwo pracy tymczasowej oznacza dostęp do dużej bazy pracowników,
● całość rozliczeń pracowników tymczasowych obsługiwana jest fakturą kosztową,
● agencja pracy rozwiązuje problem z brakami kadrowymi,
● pracodawca ma mniej obowiązków,
● firma z pracownikami tymczasowymi lepiej dostosowuje się do zmian rynkowych.
Podsumowanie
Zatrudnienie tymczasowe pozwala na łatwy dostęp do pracowników w momencie, gdy naprawdę są oni potrzebni. Wdrożenie usługi pracy tymczasowej pozwala więc na większą elastyczność zatrudnienia i szybkie dostosowanie się do zmian rynkowych. Omawiane rozwiązanie umożliwia także zachowanie mniejszej bazy stałych pracowników, co ogranicza koszty prowadzenia działalności.
Pozostałe wpisy:
Skuteczny onboarding krok po kroku
Wdrażanie nowych pracowników to jeden z najważniejszych procesów w każdej organizacji. To właśnie onboarding decyduje o tym, jak szybko i efektywnie nowy członek zespołu zacznie realizować swoje zadania, a także o jego zaangażowaniu i lojalności wobec firmy. Niestety, wiele organizacji nadal traktuje onboarding jako formalność, ograniczając go do przekazania niezbędnych dokumentów i pokazania biura. Tymczasem skuteczny onboarding to klucz do sukcesu – zarówno nowego pracownika, jak i całej organizacji.
Dlaczego kandydaci nie przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną?
Mimo odpowiednio zaplanowanych działań, zdarza się, że kandydaci nie pojawiają się na umówionych rozmowach kwalifikacyjnych. Część z nich nawet nie informuje rekrutera o swojej rezygnacji. To sytuacja frustrująca, szczególnie w kontekście czasu i zasobów, które firma poświęciła na wyselekcjonowanie kandydatów, umówienie i przygotowanie spotkania. Dlaczego tak się dzieje i jak można temu zapobiec? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz praktyczne wskazówki.
Jak zbudować zespół sprzedaży z efektem synergii
Stoisz przed wyzwaniem zbudowania lub rozszerzenia zespołu handlowców? Zastanawiasz się, co zrobić, aby ich wyniki były jak najwyższe i jednocześnie osiągane bez niezdrowej, spalającej rywalizacji? Efektywność sales teamu ma źródło nie tylko w indywidualnych talentach, ale przede wszystkim w zdolności do współpracy, wspólnego rozwiązywania problemów i realizowania celów w sposób, który daje więcej niż suma indywidualnych możliwości sprzedawców.
Social media: