Rekrutacja niewykwalifikowanych pracowników

Jednym z najważniejszych osiągnięć każdego przedsiębiorcy jest możliwość współpracy z wykwalifikowanym, zgranym zespołem. Tymczasem wiele firm zmaga się z dużą rotacją pracowników i brakami kadrowymi. Problem dotyczy nie tylko specjalistów, ale także pracowników niewykwalifikowanych, będących podstawą dla płynnej działalności wielu firm. Podpowiadamy, gdzie szukać pracowników i jak skutecznie rekrutować osoby bez kwalifikacji.

Co to znaczy pracownik niewykwalifikowany?

Kim jest pracownik niewykwalifikowany? Określeniem tym mianuje się osobę bez kierunkowego wykształcenia, umiejętności i doświadczenia zawodowego. Niewykwalifikowani pracownicy wykonują proste prace, które nie wymagają specjalistycznych, czasochłonnych szkoleń.

 

  • Pracownik niewykwalifikowany to w założeniu osoba, która nie ukończyła szkoły średniej. W praktyce pojęcie braku kwalifikacji sięga o wiele dalej i obejmuje także osoby, które mają zbyt niskie lub nieodpowiednie wykształcenie w kontekście konkretnego stanowiska pracy.
  • Mianem pracowników niewykwalifikowanych określa się także osoby, które nie mają umiejętności i doświadczenia niezbędnych do pracy na określonym stanowisku. W tym przypadku wyższe wykształcenie nie ma znaczenia.
  • Niewykwalifikowani pracownicy są zatrudniani do prostych prac, między innymi w ogrodnictwie, rolnictwie, branży gastronomicznej, logistycznej i budowlanej.

Jak wygląda skuteczna rekrutacja niewykwalifikowanych pracowników?

Rekrutacja niewykwalifikowanych pracowników to swego rodzaju wyzwanie, ponieważ jej zadaniem jest wyłonienie zmotywowanych i zaangażowanych pracowników spośród bardzo zróżnicowanej grupy.

  • Oferty skierowane do pracowników bez kwalifikacji powinny mieć jasno sprecyzowane wymagania z uwzględnieniem chęci rozwoju i motywacji do pracy.
  • Ogłoszenie o pracę powinno być sformułowane w sposób przyjazny i otwarty. W przeciwnym razie pracownicy niewykwalifikowani mogą nie odpowiedzieć na taką ofertę z obawy, że ich umiejętności okażą się niewystarczające.
  • Pracodawca otrzyma więcej zgłoszeń, gdy zaoferuje wsparcie w rozwoju zawodowym i możliwość uczestniczenia w szkoleniach.

Proces rekrutacji pracowników niewykwalifikowanych jest czasochłonny i angażujący, ale nie w momencie, gdy zadania podejmie się dobra agencja pracy dla obcokrajowców. Dostęp do szerokiej bazy potencjalnych pracowników oraz duże doświadczenie rekrutacyjne sprawiają, że agencje pracy są najskuteczniejsze w rekrutowaniu pracowników z Polski i zagranicy.

rekrutacja-niewykwalifikowanych-pracownikow-przez-agencje-pracy

Jakie wsparcie w rekrutacji oferuje agencja pracy dla obcokrajowców?

Obecnie nawet niskie wymagania i korzystne warunki zatrudnienia nie gwarantują wielu chętnych do pracy. Rekrutacja niewykwalifikowanych pracowników bywa równie angażująca, co poszukiwanie specjalistów. I chociaż w Polsce osoby bez kwalifikacji zawodowych wciąż stanowią dużą grupę, to w wielu przypadkach nie są również chętne do pracy.

Dużym wsparciem na rynku pracy od wielu lat są pracownicy ze Wschodu, głównie Ukrainy. Obecnie do Polski przyjeżdżają także pracownicy z Azji, którzy chętnie przyjmują każdą uczciwą ofertę pracy. W jaki sposób agencja pracy może pomóc w poszukiwaniu pracowników?

  • Dobra agencja pracy dla obcokrajowców ma duże doświadczenie w rekrutacji, które pozwala na zatrudnianie solidnych pracowników.
  • Specjaliści z agencji pracy doskonale wiedzą, gdzie szukać dobrych pracowników i jak przeprowadzić skuteczną rekrutację dla konkretnych grup.
  • Współpraca z agencją pracy w przypadku rekrutacji pracowników niewykwalifikowanych oszczędza mnóstwo czasu i energii, które można spożytkować na inne, ważne dla firmy zadania.
  • Dzięki zaufanej agencji pracy przedsiębiorca ma pewność legalnego zatrudnienia obcokrajowców, nie musi martwić się formalnościami i stresować kontrolami Inspekcji Pracy.

 

Jeśli potrzebujesz pracowników w swojej firmie, skontaktuj się z agencją pracy ARTTIME. Skutecznie rozwiązujemy problemy braków kadrowych.

Pozostałe wpisy:

Skuteczny onboarding krok po kroku

Skuteczny onboarding krok po kroku

Wdrażanie nowych pracowników to jeden z najważniejszych procesów w każdej organizacji. To właśnie onboarding decyduje o tym, jak szybko i efektywnie nowy członek zespołu zacznie realizować swoje zadania, a także o jego zaangażowaniu i lojalności wobec firmy. Niestety, wiele organizacji nadal traktuje onboarding jako formalność, ograniczając go do przekazania niezbędnych dokumentów i pokazania biura. Tymczasem skuteczny onboarding to klucz do sukcesu – zarówno nowego pracownika, jak i całej organizacji.

Dlaczego kandydaci nie przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną?

Dlaczego kandydaci nie przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną?

Mimo odpowiednio zaplanowanych działań, zdarza się, że kandydaci nie pojawiają się na umówionych rozmowach kwalifikacyjnych. Część z nich nawet nie informuje rekrutera o swojej rezygnacji. To sytuacja frustrująca, szczególnie w kontekście czasu i zasobów, które firma poświęciła na wyselekcjonowanie kandydatów, umówienie i przygotowanie spotkania. Dlaczego tak się dzieje i jak można temu zapobiec? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz praktyczne wskazówki.

Jak zbudować zespół sprzedaży z efektem synergii

Jak zbudować zespół sprzedaży z efektem synergii

Stoisz przed wyzwaniem zbudowania lub rozszerzenia zespołu handlowców? Zastanawiasz się, co zrobić, aby ich wyniki były jak najwyższe i jednocześnie osiągane bez niezdrowej, spalającej rywalizacji? Efektywność sales teamu ma źródło nie tylko w indywidualnych talentach, ale przede wszystkim w zdolności do współpracy, wspólnego rozwiązywania problemów i realizowania celów w sposób, który daje więcej niż suma indywidualnych możliwości sprzedawców.

Social media: