Zastosowanie sztucznej inteligencji w HR
Popularność sztucznej inteligencji jest widoczna nie tylko w świecie rozrywki, ale również w świecie biznesu. Stosowanie AI w HR także staje się powszechne, co pozwala przyspieszyć i zautomatyzować wiele działań. Dowiedz się, w jaki sposób sztuczna inteligencja sprawdza się w dziale personalnym oraz jakie są wady i zalety korzystania z AI.

Czym jest sztuczna inteligencja i jakie ma zastosowanie w biznesie?
Prace nad sztuczną inteligencją trwają od wielu lat, a jej umiejętności są wykorzystywane w wielu obszarach ludzkiego życia. O praktycznym zastosowaniu AI zrobiło się głośno, gdy udostępniono ChatGPT — model sztucznej inteligencji zdolny generować odpowiedzi na zadane pytania w sposób naturalny dla ludzi.
Ogólna definicja sztucznej inteligencji zakłada, że AI to dziedzina informatyki, która zajmuje się tworzeniem systemów komputerowych mogących wykazywać inteligencję, czyli zdolność do uczenia się, rozumowania, rozwiązywania problemów, przetwarzania języka naturalnego, rozpoznawania wzorców i podejmowania decyzji na podstawie danych.
Sztuczna inteligencja jest nieocenionym wsparciem w biznesie, między innymi w działach HR, gdzie może zajmować się na przykład ewidencjonowaniem czasu pracy, czy usprawnianiem komunikacji w firmie.
W jaki sposób HR wykorzystuje sztuczną inteligencję?
AI w HR może pełnić różne funkcje, dzięki czemu pracownicy mają czas i przestrzeń do zajmowania się innymi zadaniami. W ten sposób sztuczna inteligencja usprawnia pracę działu zarządzania zasobami ludzkimi. Gdzie dokładnie stosuje się AI w HR?
- W rekrutacji. Sztuczna inteligencja w HR może pisać oferty pracy i odpowiedzi dla kandydatów, a także analizować zgłoszenia.
- W analizie poziomu zaangażowania pracowników. AI jest w stanie oszacować potencjalne problemy w firmie, co pozwala im zapobiegać i lepiej zarządzać zespołem.
- W szkoleniach. AI może przygotowywać treści szkoleniowe dostosowane do indywidualnych potrzeb.
- W tłumaczeniach. Szybkie tłumaczenia usprawniają komunikację.
- W analizie danych. Sztuczna inteligencja jest niezastąpiona w przetwarzaniu danych, dlatego może służyć do przygotowywania zaawansowanych raportów, czy rozliczeń.
Jeśli nie chcesz powierzać pracy sztucznej inteligencji, a jednocześnie chcesz oszczędzić czas na rekrutowaniu nowych pracowników, dobrym rozwiązaniem będzie agencja pracy dla obcokrajowców i outsourcing procesów rekrutacyjnych.
Wady i zalety stosowania AI w HR
Sztuczna inteligencja w HR to przede wszystkim usprawnienie rutynowych działań i oszczędność czasu. Mimo wielu zalet AI nie jest idealnym narzędziem — wciąż ma swoje ograniczenia, na przykład skłonność do błędów i podawania nieprawdziwych informacji. W związku z tym pracę sztucznej inteligencji należy nadzorować.
- AI wspiera automatyzację działań, prowadząc do oszczędności czasu i środków.
- Sztuczna inteligencja ułatwia pracę, dzięki czemu zwiększa poziom zadowolenia pracowników.
- Korzystanie z AI podnosi efektywność podejmowanych działań.
Agencja pracy dla obcokrajowców ARTTIME — outsourcing procesów HR
Sztuczna inteligencja nie jest jedynym rozwiązaniem dla przedsiębiorców szukających możliwości rozwoju. Bez wątpienia warto korzystać z możliwości AI, ale outsourcing procesów wciąż pozostaje najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Agencja pracy dla obcokrajowców ARTTIME może przejąć obowiązki rekrutacyjne w Twojej firmie, a do tego zająć się obsługą kadrowo-płacową i formalnościami związanymi z zatrudnianiem cudzoziemców.
Pozostałe wpisy:

Systemy RCP – dlaczego warto z nich korzystać?
Sprawna rejestracja godzin pracy bez zbędnych pomyłek, zniwelowanie problemów z niejasnościami w grafikach i przy rozliczaniu nadgodzin. Brzmi jak scenariusz idealny? To rzeczywistość, do której prowadzi dobrze wdrożony system RCP. W tym artykule pokazujemy, dlaczego systemy RCP stają się standardem w nowoczesnych firmach produkcyjnych i logistycznych – i jak możesz wykorzystać je nie tylko do ewidencji, ale do realnej optymalizacji funkcjonowania Twojej organizacji.

Onboarding pracowników tymczasowych – jak wdrożyć szybko i skutecznie bez utraty jakości?
Rosnąca rola pracowników tymczasowych w przemyśle, logistyce czy produkcji sprawia, że coraz bardziej ważkim wyzwaniem staje się proces wdrażania ludzi: szybko, ale bez uszczerbku dla jakości. W teorii onboarding pracowników tymczasowych powinien być prosty – przecież to osoby, które przychodzą „na pewien czas”. W praktyce – od skutecznego onboardingu zależy nie tylko wydajność, ale i bezpieczeństwo, zaangażowanie i utrzymanie pracownika nawet na kilka tygodni. W tym artykule przyglądamy się, jak zorganizować onboarding szybko i sprawnie, nie rezygnując z jakości.

8 KPI, które zrewolucjonizują Twoją produkcję
Trudno sobie wyobrazić efektywne zarządzanie produkcją bez procesu decyzyjnego opartego na danych. Nie wystarczą już intuicja i doświadczenie – potrzebne są konkretne wskaźniki, które pokazują, co faktycznie dzieje się w zakładzie produkcyjnym. I właśnie dlatego KPI (Key Performance Indicators) stają się podstawowym narzędziem zarządzania w przemyśle.
Social media: